Ad Code

Zoo Melaka dan Night Safari


Homestay di Melaka
Pintu masuk ke zoo
Homestay di Ayer Keroh

Zoo Melaka terletak bersebelahan Dataran Sejarah, Ayer Keroh, Melaka. Di sini terdapat lebih dari 214 spesies haiwan boleh ditemui di Asia Tenggara dan Afrika secara semula jadi.

Zoo ini dinobatkan sebagai zoo yang terbaik di negara Malaysia. Zoo Melaka dibangunkan di atas tapak 22 ha di Ayer Keroh, dalam tahun 1963 tetapi pengurusan Zoo Melaka diambil alih oleh Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (PERHILITAN) dalam tahun 1979. Mulai 2013 Zoo Melaka telah diswastakan BAWAH NAMA BARU MELAKA ZOO DAN NIGHT SAFARI.



Merupakan Zoo kedua terbesar di Malaysia di bawah pengurusan baru Konsortium KKW Sdn Bhd akan melihat transformasi zoo kepada konsep terbuka dalam pameran haiwan, meningkatkan program pendidikan hidupan liar, pembiakan haiwan dan pemuliharaan program dan membuat zoo menjadi kawasan rekreasi .

Safari Malam akan dipertingkatkan bagi memberikan pelawat peluang yang unik dalam memerhati gelagat haiwan nokturnal dalam habitat semula jadi mereka.

Di Melaka Zoo & Night Safari, ia tidak hanya berjalan kaki melihat haiwan kami tetapi penemuan hidupan liar baru dengan pelbagai program kami sesuai untuk kanak-kanak prasekolah kepada pelajar-pelajar universiti dan syarikat-syarikat korporat.

Entrance Ticket

Applicable for Day Zoo & Night Safari:
   
Malaysian Adult 
* age 13-59         RM 16.90
   
Malaysian Children 
* age 4-12           RM 6.80
   
Malaysian Senior Citizen               RM 6.80
   
Foreigner Adult 
* age 13-59         RM 22.50
* inclusive a bottle of mineral water 
   
Foreigner Children 
* age 4-12           RM 16.90
* inclusive a bottle of mineral water 
   
OKU - Adult        RM 6.80
   
OKU - Children 

* age 4-12           RM 4.80


Post a Comment

0 Comments

Ad Code